zondag 18 oktober 2015

L.E.L., toch maar niet

De hele week waren de weer berichten voor vandaag goed dus had ik me voor genomen om met de fiets naar Enkhuizen te rijden om weer bij het keerpunt te helpen / kijken
Niks zo onberekenbaar als het weer bericht bleek vanmorgen, nat nat en nog eens nat, dat zag ik niet zitten dus dan mijn hoofd maar breken en een oplossing verzinnen voor de rollenbank
De meest idiote ideeën gehad maar het werd de meest simpele oplossing, gewoon twee stukjes balk afgezaagd en op de het restant van de balk vast geschroefd, waarom moeilijk als het makkelijk kan
Nu nog even kijken of ik er een dynamo of zo op kan aansluiten voor wat weerstand

De wigjes die ik tussen mijn spatbord had zitten bleken van te zacht plastic te zijn en vervormden dus heb ik die vervangen door nylon wiggen, die bevallen me beter, nu rammelt het spatbord ook niet meer
Vanmiddag werd het zowaar even iets droger dus nog even mijn dagelijkse rondje Den helder gereden, het spatbord moet ik toch nog wat aan passen want het water word ook opzij gesmeten en dan word (niet alleen) mijn stoel drijfnat



2 opmerkingen:

  1. Hoi André,

    Vaak is dat zo, de simpelste oplossing is meestal ook de meest doeltreffende, en inderdaad als het makkelijk kan, waarom dan moeilijk doen?

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri

      Maar je moet er net aan denken
      Ik deed dit eerst met assteunen voor een auto maar daar trilde de fiets van af, dat was leuk om de ketting te smeren maar als hometrainer niet geschikt

      Groeten, André

      Verwijderen